PowerPoint 2013: efektowna prezentacja w 10 prostych krokach
Krok 1: otwieramy prezentację
1. W lewej części okna PowerPointu znajdziemy opcje związane z otwieraniem istniejących już plików. Jeśli chcemy utworzyć nowy dokument prezentacji, klikamy na jedną z propozycji w oknie .
2. Do dyspozycji mamy liczne efektowne szablony. Jeśli chcemy utworzyć prezentację całkowicie od podstaw, wybieramy opcję Pusta prezentacja. Otworzy się okno edycji z wyświetlonym pierwszym slajdem prezentacji.
Krok 2: dodajemy slajdy
1. Pierwszy slajd to slajd tytułowy. Miniatury slajdów widoczne są po lewej stronie okna programu. Aby dodać kolejne, na zakładce NARZĘDZIA GŁÓWNE klikamy na Nowy slajd i wybieramy jeden z układów zawartości.
By zmienić dotychczasowy układ wybranego slajdu, klikamy na Układ.
2. Kolejne slajdy wraz z tytułami możemy utworzyć na podstawie notatek w dokumencie tekstowym. W tym celu klikamy na Slajdy z konspektu...
3. Kolejność slajdów możemy zmienić, zaznaczając miniatury za pomocą myszy i przeciągając je w inne miejsce w kolejce.
Krok 3: zmieniamy wygląd slajdów
1. Przechodzimy na zakładkę PROJEKTOWANIE, klikamy na Rozmiar slajdu i określamy rozmiar slajdu. Możemy kliknąć na Niestandardowy rozmiar slajdów..., aby wpisać własne parametry.
2. Klikając na Motywy, możemy wybrać jeden z szablonów oraz motywów kolorystycznych prezentacji.
3. Jeśli chcemy dostosować wygląd tła, klikamy na Formatowanie tła. W wyświetlonym panelu znajdziemy opcje pozwalające zmodyfikować kolorystykę, dodać efekt, wstawić deseń lub teksturę, a także fotografię.
4. Zdjęcie do prezentacji możemy wstawić z dysku komputera lub pobrać z internetu. Za pomocą suwaka ustawiamy przejrzystość fotografii. Klikając na A, dodamy efekty artystyczne, a wybierając B - skorygujemy kolorystykę i jasność obrazu. Klikamy na Zastosuj do wszystkich, aby skopiować tło i ustawienia do kolejnych slajdów.
Krok 4: dodajemy teksty
1. Aby dodać tekst, wystarczy kliknąć na pole tekstowe i wpisać potrzebną treść. Żeby edytować napis, zaznaczamy go i w górnym menu na zakładce NARZĘDZIA GŁÓWNE modyfikujemy krój czcionki, rozmiar i inne parametry tekstu. Pola tekstowe wraz z zawartością możemy przemieszczać, obracać bądź zmieniać ich rozmiar.
2. Jeśli chcemy, aby napis wyglądał bardziej efektownie, przechodzimy na zakładkę FORMATOWANIE, która pojawia się po kliknięciu na jeden z elementów prezentacji. Tutaj możemy dodać do napisu na przykład efekt odbicia.
W panelu Formatowanie kształtu znajdziemy opcje dostosowania poszczególnych efektów.
Krok 5: wstawiamy inne elementy prezentacji
1. W slajdach możemy umieszczać dodatkowe obiekty, takie jak tabela czy wykres, grafika SmartArt, ilustracja lub obiekt wideo.
Wystarczy kliknąć na jedną z ikon na slajdzie lub przejść do zakładki WSTAWIANIE, gdzie znajdziemy więcej opcji do wyboru (na przykład obiekty dźwiękowe czy kształty).
2. Aby wzbogacić naszą prezentację efektownymi diagramami, klikamy na SmartArt, a następnie w oknie dialogowym wskazujemy jeden z licznych schematów pasujący do założeń naszej prezentacji. Możemy też zaznaczyć tekstową treść slajdu i kliknąć na Konwertuj na grafikę SmartArt.
Wówczas poszczególne akapity zostaną wstawione w pola diagramów
Krok 6: modyfikujemy elementy pokazu
1. Gdy wstawimy jeden z elementów prezentacji, na przykład wykres, po kliknięciu na niego pojawiają się narzędzia, za pomocą których dostosujemy wygląd obiektu.